Міністерство освіти і науки
України
основні орієнтири виховання
Зміст виховання
Сучасний зміст виховання в Україні - це
науково обґрунтована система загальнокультурних і
національних цінностей та
відповідна сукупність соціально значущих якостей особистості, що характеризують
її ставлення до суспільства і держави, інших людей, природи, мистецтва, самої
себе. Виховання здійснюють для ідентифікації вихованця із загально визначеними
цінностями і якостями. Система цінностей і якостей особистості розвивається і
виявляється через її власні ставлення.
ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ ДО СУСПІЛЬСТВА
І ДЕРЖАВИ виявляється у патріотизмі, національній
самосвідомості, правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних
відносин.
ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ЛЮДЕЙ виявляється у моральній активності особистості, прояві
чуйності, чесності, правдивості, працелюбності, справедливості, гідності,
милосердя, толерантності, совісті, терпимості до іншого, миролюбності,
доброзичливості, готовності допомогти іншим, обов'язковості, добросовісності,
ввічливості, делікатності, тактовності; вмінні працювати з іншими; здатності
прощати і просити пробачення, протистояти виявам несправедливості, жорстокості.
Показник моральної вихованості особистості - це єдність моральної свідомості та
поведінки, єдність слова і діла, наявність активної за формою та моральної за
змістом життєвої позиції.
ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО ПРИРОДИ формується у процесі екологічного виховання і виявляється
у таких ознаках: усвідомленні функцій природи в житії людини, самоцінності
природи; почутті особистої причетності до збереження природних багатств,
відповідальності за них; здатності особистості гармонійно співіснувати з
природою; поводитися компетентно, екологічно безпечній; критичній оцінці
споживацько-утилітарного ставлення до природи, яке призводить до порушення
природної рівноваги, появи екологічної кризи; вмінні протистояти проявам такого
ставлення доступними способами; активній участі у практичних природоохоронних
заходах: здійсненні природоохоронної діяльності з власної ініціативи;
посильному екологічному просвітництві. Ціннісне ставлення до природи і
сформована на його основі екологічна культура є обов'язковою умовою сталого
розвитку суспільства, узгодження економічних, екологічних і соціальних чинників
розвитку.
ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО МИСТЕЦТВА формується у процесі естетичного виховання і виявляється у
відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів, діях і вчинках,
пов'язаних з мистецтвом. Особистість, якій властиве це ставлення, володіє
системою елементарних мистецьких знань, адекватно сприймає художні твори,
здатна збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва, прагне та вміє
здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері.
ЦІННІСНЕ
СТАВЛЕННЯ ДО ПРАЦІ Є важливою складовою змісту виховання особистості. Воно
передбачає усвідомлення дітьми та учнівською молоддю соціальної значущості
праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, схильність до
підприємництва; розуміння економічних законів і проблем суспільства та засобів
їх розв'язання, готовність до творчої діяльності, конкурентоспроможності й
самореалізації за умов ринкових відносин, сформованість працелюбності як
базової якості особистості.
ЦІННІСНЕ
СТАВЛЕННЯ ДО СЕБЕ передбачає сформованість
у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних,
духовно-душевних та соціальних сил. Воно є важливою умовою формування у дітей
та учнівської молоді активної життєвої позиції.
Немає коментарів:
Дописати коментар